صرف ع ر ف

یا حق

سلام...  الوعده وفا.....

 

امام ما فعل ع ر ف رو در عرفه صرف کرده و حاصلش شده این دعا...

این هم چند فراز از دعای سید شهدا در عرفه...

 

·   ....فبأی شیءٍاستقبلک یا مولای أبسمعی ام ببصری ام بلسانی ام بیدی ام برجلی الیس کلها نعمک عندی و بکلها عصیتک یا مولای...

 

ای پروردگار من! فرمانم دادی و تو را نافرمانی کردم و مرا نهی کردی و مرتکب شدم منهی تو را... تا به حالی افتادم که نه بری از گناهم که معذرت بخواهم و نه نیرومند تا پیروز گردم....  پس با چه جیز به دیدارت رسم ای سرور من... آیا با گوشم یا با چشمم یا با زبانم یا با دستم یا با پایم... آیا همه نعمتهای تو نیستند و من باهمه شان معصیت تو کردم ای مولایم...  حق با تو و تکلیف بر من است... ای که پوشاندیم از پدران و مادران تا نرانندم و از خیشان و برادران تا سرزنشم نکنند و از سلاطین تا شکنجه نکنندم و اگر مطلع بودند ای پروردگارم بر آنچه تو مطلعی بر آن از من، مرا مهلت نمیدادند و رهایم میکردند و از من قطع معاشرت می نمودند... من اکنون معبودا در برابرت هستم ای سرورم، خاضع و ذلیل محصور و حقیر... نه بری از گناهم که معذرت بخواهم و نه نیرومند تا پیروز گردم....

 

  • من چگونه از حال خود بر تو شکایت کنم در حالی که حالم بر تو پنهان نیست یا چگونه سخنم ترجمان درون تواند بود در صورتی که آن سخن آشکار به سوی تو می آید یا چگونه از امید و آرزوهایی که به لطف و کرمت دارم ناامیدم خواهی کرد در صورتیکه آان امید وآرزو ها بر درگاه چون تو کریمی وارد است...

 

·   ... الهی من کانت محاسنه مساوی فکیف لا تکون مساویه مساوی و من کانت حقایقه دعاوی فکیف لا تکون دعاویه دعاوی...

 

خدایا کسی که خوبیهایش بدی است پس چگونه زشتی و بدی هایش بد نخواهد بود و کسی که حقیقت هایش ادعای باطل است پس چگونه ادعاهای بی حقیقتش باطل نخواهد بود....

 

·    خدایا چون به یکایک آثارت که برای شناسائیت توجه کنم راه وصول و شهودت بر من دور گردد پس مرا خدمتی فرما که به وصال و شهود جمالت زود رساند... چگونه من با آثاری که در وجود خود محتاج تو هستند بر وجود تو استدلال کنم... آیا موجودی غیر از تو ظهوری دارد که از آن ظهور و پیدایی تو نیست تا او سبب پیداییت شود.... تو کی از نظر پنهانی تا به دلیل و برهان محتاج باشی و کی از ما دور شدی تا آثار و مخلوقات ما را به تو نزدیک سازد...     کور باد چشمی که تو را نمی بیند....

 

 

 

برای تو

 

بعد از این حرفها نمیشه دیگه حرفی زد...

 

یا علی

نظرات 10 + ارسال نظر
خانوم چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 23:05 http://www.khan00m.blogsky.com

واقعا یعد اینا جزی نمی شه گفت
خیلی لذت بردم
موفق باشی

همچنین

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:32 http://mirror.blogsky.com

سلام... حرفی نیست جز غم روزگار... ای کاش الگویی زنده و نزدیک داشتیم... نزدیک... اونقدر نزدیک که بدون حرف زدن ما بهمون می گفت درد و چاره اش چیه... توی دنیای ما ... آدما جایی ندارن... و ضربان قلب من اینطوری رو به ایستادن میره:
...............
..............
.............
............
...........
..........
.........
........
.......
......
.....
....
...
..
.
----------------------------------------

الگویی زنده و نزدیک.... پس بالاخره اونایی که رسالتشون دور کردن ما آدما از ائمه مون بود موفق شدن..... می دونی مشکل ما همینه.... که اولاْ الگوهامونو زنده نمی دونیم... و ثانیاْ اونا رو دور میبینیم.... وای بر ما....

صادق جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:52

الامام الانیس الرفیق الوالد الشفیق...
این حدیث از امام رضا (ع) اومده گفتم شاید گفتنش خالی از لطف نباشه

شاید بهتر بود همین نظر رو به عنوان پاسخ نظر قبلی می ذاشتم....

سید احمدذبیحی جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 22:23 http://www.daily.blogfa.com

سلام موفق باشید دوست عزیزم

علیک سلام...همچنین

رضا شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 22:39

عزیز با ترجمه هات ترکوندی!!!

محمد مهدی شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 23:42

- انقدر هستند الگوی زنده و دریغ از بی خبری ما.
- از بزرگی به تازگی شنیدم این سخن رو (پیرامون الیه یصعد الکلم الطیب) که فرمود: وسیله این صعود عمل صالح است. اون وقت همین طور که میگی سبحان الله(و چه اسمی زیباتر و بهتر از این) همین طور میره میره میره تا به خدا برسه. عمل صالح.
-...

محمد مهدی یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 00:14 http://lost-joseph.blogsky.com/

- من درباره نظر قبلی در پست قبلی میگم که:
خوب البته خیلی بلدند این رو که به «گفته بنگرید نه به گوینده» شاید هم از بر باشند. اما برای من
(در مورد لا اقل پست های وبلاگ ها ):
۱- گفته + گوینده = دریافت من از مطلب
۲- همه چیز فقط خوب و بد نیستن(fuzzy logic??!!)
۳- فهم من از مطلب همون دریافت من از مطلبه

و نظر (تو رو) اون گفته رو در مورد لا اقل پست های وبلاگ ها قبول ندارم.

امین یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:56 http://kaftarbaz.blogsky.com

سلام
مرسی که به ما سر زدی

ابراهیم جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 19:13

چه دعاییه؟(یا خطبه نهج البلاغه یا صحیفه). من رو فرو بردی ولی من هنوز سرگردانم.

م.ش. یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:41

حیف که تنها لحظاتی دیگر این مطالب را فراموش میکنم و دوباره روز از نو ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد